İşveren Markası Stratejisi
İşveren Markası, markanın işveren kimliğinin yansıdığı her alanı stratejik ve pratik düzeyde etkiler. Bu açıdan kurumu ilerlemek istediği geleceğe taşıyan doğru işveren markası stratejisinin oluşturulması, sonrasında verilecek tüm iletişim eforunun doğru amaca hizmet etmesi açısından çok önemlidir.
İşveren Markası Stratejisini oluştururken önce markanın genel stratejisini inceleriz. “Bu marka nereye gitmek istiyor?” sorusunun cevabı bulunduktan sonra “Peki oraya kimlerle gidebilir?” sorusu gelir. Bu soru bizim için İşveren Marka Stratejisinde anahtar bir sorudur.
Doğru işveren markası stratejisini çalışırken;
- Markanın ana stratejisi ile uyumlu, inandırıcı, sürdürülebilir ve çekici olmasına,
- Markanın güçlü işveren değerlerini yansıtmasına,
- Markanın kendini yeterince anlatamadığı fırsat alanlarını öne çıkarmasına,
- Stratejinin kapsayıcı bir kreatif uygulamaya zemin yaratmasına dikkat ederiz.