İşveren markanız, bir işveren olarak kuruluşunuzun itibarıdır. Şeffaflık da işveren markanızın en önemli değerlerinden biri. Üst düzey adaylar hangi pozisyonu doldurursa doldursun işletmenizi net bir şekilde anlamak ister. Çünkü çok sayıda rekabetçi iş seçeneği mevcut. Kararlarını etkileyecek olan ise işveren markanızın şeffaflığı.

İş arayan yetenekler, gelecekteki işverenlerini seçerken artık daha titiz davranıyor. Bilgi çağı, sadece tüketicilerin satın almadan önce ürünleri araştırmasına değil, aynı zamanda iş başvurusunda bulunan adaylara da yardımcı oldu. Markaların iddiaları sosyal ağlarda artık anında doğrulanabildiğinden, işveren değer önermesi web sitelerinde, görüşmeler sırasında veya sunumlarda daha fazla abartılamıyor.

Günümüzün son derece rekabetçi yetenek pazarında, şeffaflık güçlü bir işe alma silahı. Bilginin dışarıya açık hale gelmesi, şeffaflığı yetenek avcılığının ayrılmaz bir aracı haline getirdi. Yeni teknoloji ve araçlar, işe alım sürecinde adaylar hakkında daha fazla bilgi edinme olanağı sağladığı gibi adaylara da şirketler hakkında bilgi edinme şansı veriyor.

Şeffaflık, şirket kültürünüzün olumlu yönlerini yansıtır

Adayları işe alırken açık ve dürüst bir bakış açısına sahip olmak önemlidir. İş arayanlar, organizasyon kültürü ve oradaki günlük yaşam hakkında fikir sahibi olmak ister. Yalnızca şirketinizdeki rollerini bilmekle ilgilenmezler. İstihdam konusunda karar vermeden önce şeffaf bir işveren markası olmak onlara şirketin gerçekte nasıl bir yer olduğu hakkında derinlemesine bilgi verecektir.

Örneğin, iş arayanların büyük bir kısmı potansiyel işverenleri kontrol etmek ve şirketin gerçek doğası hakkında daha fazla bilgi edinmek için Glassdoor’u kullanıyor. Sır perdenizi biraz aralamak için bu imkândan yararlanın. Potansiyel adayların işyerinde şeffaflığa değer verdiğinizi görmeleri, yetenekleri kazanma şansınızı artırır.

Sosyal medya platformları da işe alımlarınızda önemli bir rol oynuyor olabilir. Bir adım öne geçmek istiyorsanız, şirket kültürünüzü bu platformlarda da sergilemelisiniz. Bu deneyim, adaylara iş yerinizde veya evden çalışma esnasında neler tecrübe edeceklerine ve nasıl hissedeceklerine dair gerçekçi bir bakış açısı sağlar.

Dell Örneği

Dell’in şeffaflık politikası konusunda, Küresel İşveren Markası ekibinin başındaki isim Jennifer Newbill şunları söylüyor: “Şeffaflık, markamızı pazarlama şeklimizin merkezinde yer alıyor. Örneğin, Glassdoor konusunda çok aktifiz. Mümkün olduğunca çok sayıda yorumcuya yanıt veriyoruz. Geçen yıl, dünya çapında 400’den fazla incelemeye yanıt verdik.”


Şeffaflığı nasıl sağlayabilirsiniz?

İş hayatında şeffaf olmak uzun vadeli bir çaba. Her gün şeffaflık için bilinçli bir şekilde çalışmanız gerekiyor. Özellikle de insanların nasıl tepki vereceği konusunda endişeleniyorsanız… İşveren markanıza şeffaflığı bir değer olarak katmaya hazırsanız, bu beş ipucu size yardımcı olabilir.

  1. İşletmenizin Temel Değerlerini Sağlamlaştırın

İşletmenizin temel değerlerini sağlamlaştırmak, çalışanlarınızın bunları anlamasını ve takip etmesini kolaylaştırır. Şirketinizdeki herkesin aynı gemide ama “sağlam bir gemide” olduğunu hissetmesini sağlayın!

  1. Çalışanlarınızla Bilgi Paylaşın

İşletmenizle ilgili hem iyi hem de kötü bilgileri çalışanlarınızla paylaşın. Muhtemelen, çalışanlarınız hemen her şeyi dedikodu gazetesinden zaten öğrenecektir. Bu yüzden onlardan bir adım önde olabilir ve güvenlerini koruyabilirsiniz.

  1. Fiyat Bilgilerinizi Maskelemeyin

Fiyat bilgilerinizi saklamak gibi kafa karıştırıcı bir dili hiçbir zaman tercih etmeyin. Fiyatlarınız sektörünüzdeki diğer işletmelerden daha yüksekse, fiyatlandırmanız konusunda açık olun. Fiyatınıza nelerin dahil olduğunu açıklayın veya fiyatlarınızı düşürmeyi düşünün.

  1. Sadede Gelin!

Şeffaflık konusunda rahat olmayan bazı işletmeler, konuya girmeden önce etrafında dolaşıyor. İster çalışanlarınızı yeni sistemlerde güncelleyin ister yatırımcılara finansal bilgileri verin ister fiyatlarınızı yükseltin… Doğrudan konuya gelin! İnsanlar bilgi paylaşmaktan çekinmeyen bir işletmeyi daha çok tercih ederler.

  1. Deneyimleriniz Hakkında Samimi Olun

Deneyimleriniz hakkında şeffaf olmak sizi başarısız biri gibi göstermez. Aksine, diğer mevcut ve potansiyel girişimcilere umut ve başlangıç ipuçları verir.

Özetle…

Şeffaflığı doğru ele aldığınızda sadece en iyi yetenekleri işe almazsınız, ayrıca en iyi çalışanları da elinizde tutar ve kuruluşunuz genelinde yeniliği teşvik edersiniz. Potansiyel çalışanlarınızı ve mevcut ekibinizi işveren markanızla ilişkilendirmenin sırrı hem adaylar hem de çalışanlar için perdeyi biraz aralamak kadar kolay. Herhangi bir marka başarısının dört anahtarı vardır: kendini tanımlama, özgünlük, hesap verebilirlik ve şeffaflık.

waytosay


Kaynakça:

  1. https://www.forbes.com/sites/mikekappel/2019/04/03/transparency-in-business-5-ways-to-build-trust/?sh=74782e186149
  2. https://www.sourcecon.com/the-importance-of-transparency-in-employer-branding/
  3. https://beamery.com/resources/blogs/the-power-of-transparency-employer-branding-at-dell

waytosay'den etkinlikler, blog yazıları ve haberler konusunda mail almak için abone olun.
Invalid email address