Sesli bir sohbet uygulaması olan ve yıldızı bir anda parlayan Clubhouse, geçtiğimiz sene içerisinde hızla hayatımıza girerek popüler sosyal medya uygulamaları arasında yerini aldı. Davetiye sistemiyle üye olunabilen ve şimdilik yalnızca IOS kullanıcılarına açık olan uygulama haftalık 2 milyon aktif kullanıcıya sahip[1]. Böyle büyük oranda başarı yakalamış bir platformda tabii ki markaların da kendine yer edinmeye ve bunu pazarlama stratejileri için kullanmaya çalışması kaçınılmaz.

Peki, Clubhouse’un markaların dikkatini bu denli çekmesinin sebebi ne? Clubhouse çok yeni, ancak hızla popülerlik kazanmış bir uygulama. Kullanıcıların ilgisini çeken her uygulamada markalar da var olmak istiyor. Gerek odalara sponsor olarak gerekse moderatör olmaları için fenomenlerle ya da ünlü isimlerle anlaşarak uygulamada etkinlikler yapmaya başladılar. Hatta birçok şirket, çalışanlarıyla, üst düzey yöneticileriyle veya sektörlerinden profesyonellerle etkinlikler gerçekleştirerek şirket kültürlerini yayma üzerine çalışmalar yapıyor.

Verimli Etkileşim

Son yıllarda pazarlamanın en önemli adımlarından biri haline gelen “influencer marketing”, ağırlıklı olarak Instagram, YouTube ve TikTok gibi görsel iletişime dayalı platformlar üzerinden yürüyor. Geniş bir takipçi kitlesine sahip kullanıcılar birçok insanı etkiliyor, markaların ve ürünlerin reklamlarını yapıyor. Ancak tüketiciler açısından bu platformlar aktif iletişim ve etkileşim kuramadıkları platformlar. İletişimin tamamını ses üzerine kuran Clubhouse’ta ise markalar kullanıcılarla birebir etkileşim kurabiliyorlar. Herkes herhangi bir odaya dahil olup herkesle iletişime geçme fırsatı yakalayabiliyor. Bu sayede etkileşim çok daha gerçekçi, doğal ve başarılı oluyor.

Kulaktan Kulağa Pazarlama

Kulaktan kulağa pazarlama, başarıya ulaşması en zor ama en başarılı pazarlama stratejilerinden biri olarak anılıyor. Pazarlamanın Instagram, TikTok, YouTube gibi videolar, görseller ve kimi kullanıcılar için “ulaşılmaz” gelen fenomenler üzerinden yürüdüğü günümüzde, tüketiciler markalara güvenmekte büyük zorluk yaşıyor. Clubhouse’taki oda konsepti, kullanıcılara adeta arkadaş ortamlarında sohbet ediyorlarmış hissi yaşatıyor. Bu his sayesinde de organik ve etkili bir pazarlama stratejisi kurulabiliyor. Markalar aynı zamanda odalara sponsor olarak da görünürlüklerini artırabiliyorlar.

Topluluk Hissi

Pandemiyle birlikte neredeyse tüm sosyal yaşam alışkanlıkları da değişti. İnsanlar evden çalışır, arkadaşlarıyla bir kafede oturup sohbet edemez ve sosyalleşemez oldu. Uygulamanın bir anda bu kadar benimsenmesinin sebeplerinden biri de bu. Kullanıcılar evlerinde otururken bir tıkla kalabalık bir masada oturma hissiyatını yaşayabildi, uzun ve hararetli tartışmaların bir parçası olabildi. Birebir etkileşimin mümkün olmadığı uygulamaların aksine kullanıcılar Clubhouse’ta bir topluluğun parçası olduklarını hissedebiliyorlar.

Clubhouse İşveren Markaları için Yeteneklere Ulaşmanın En Samimi Yolu

Son yıllarda kullanıcılar, marka sadakatlerini bir kenara bırakıp özgün ve güvenilir mesajlar sunan markaları tercih etmeye başladı. Markalar hakkında en çok merak edilen şey de değerleri ve şirket kültürleri oldu. Clubhouse’u kullanan markalar da böyle sansürsüz, tekrarsız ve etkileşime dayalı bir platformda yer alarak ve uzman oldukları konularda konuşarak güven aşıladı.

Markalar iç iletişim gündemlerini Clubhouse’a taşımaya başladı. Böylece yetenekler de odalara dahil olarak, henüz çalışanı olmadıkları şirketlerin bir nevi iç yüzünü deneyimleyebiliyor. Örneğin Akbank pandemi sonrası çalışma düzeniyle alakalı duyurusunu Clubhouse üzerinden gerçekleştirdi. Standart iç iletişim kanallarının yanı sıra, iç ve dış iletişimi buluşturan yeni metotlar denemek özellikle Z jenerasyonu yeteneklerin oldukça ilgisini çekiyor.

Employer Brandmap Her Çarşamba Clubhouse’ta!

Brandmap dergisinin içinde sabit bir bölüm olan Employer Brandmap de Clubhouse’u etkili kullanan markalardan biri. Şimdiye kadar ‘Kriz Dönemlerinde Marka Yönetimi’, ‘Marka Ne Değildir’ gibi konuların ele alındığı program, Dr. Engin Baran moderasyonluğunda ve sektör profesyonellerinin katılımıyla her Çarşamba saat 21.00’da yayınlanmaya devam ediyor. İşveren markası dünyasındaki gelişmeleri takip etmek isteyen herkesi, waytosay’in de katıldığı Clubhouse buluşmalarımıza bekliyoruz.

waytosay


Referanslar:


waytosay'den etkinlikler, blog yazıları ve haberler konusunda mail almak için abone olun.
Invalid email address